torsdag 6 november 2014

God lunch

jodå, det blev god god lunch på Beefeater, den trevligaste kvarterspuben härintill. Kanel o chilibakad fläsksida med pumpaaioli minsann. Jag äter faktiskt, utan att riktigt veta varför, mindre o mindre fläskkött. Jag brukar förklara det med att jag tycker det smakar mer o mer gris..om nu det gör det mer förståeligt. Jag tycker däremot om långkok o kanel o chili är ju aldrig fel..så idag fick det ändå bli just gris.


Lite svårt för dallrigt men denna gris hade tillbringat så lång tid, hela natten faktiskt, i ugnen att det  var ok. Knaprigt o med en tydlig lukt o smak av kanel så var det riktigt gott. Aiolin var också den mycket god, Till det hela serverades det pommes o rödvinssås. Sämre lunch har man ätit! Dessutom serveras ett större salladsbord till lunchen o jag som var ledig njöt dessutom av en lite Ipa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar