måndag 10 februari 2014

Yogalängtan


Långsamt  på väg tillbaka..efter rejäl krokig rygg o ont så är det nog något bättre.  Tvi tvi! 
Senaste besöket hos farbror kiropraktor gav ett försiktigt positivt omdöme. Han lyckades knyta ihop mig i olika avancerade knutar o knopar o pressade med sig själv som tyngd tills det knakade till på ett par ställen. Efter det har det onda varit lika ont men det skulle förhoppningsvis ge med sig under denna vecka. Till arbetsgivaren har jag sagt att jag hoppas vara tillbaks på jobbet torsdag. Fram till dess har jag ett par dagar av promenader o försiktig träning (givetvis med godkännande av kirop) för att känna mig för. Skulle det inte ge vika så får det bli ett par dagar till o mer tryck/knyck/press/. Sagt o gjort.. jag har bokat in ett lugnt, varmt yogapass intro i eftermiddag o skall ta en stund i bassängen efteråt. Rörelsen på bilden fixar jag nog ;)



Bokrea! Hmm, av någon anledning blir det ofta kok/bakböcker =) Just nu ligger b la Italienska klassiker o Italienska desserter nära till hand att klicka hem. Båda två med viss anknytning till GÖTEBORG
genom Robert Maglia som huserar vid Mariaplan: Enoteca Maglia. GP recenserade krogen för ett par dagar sedan o förvånande nog blev det ett halvljummet resultat, vi har haft fantastiska kvällar där o kommer givetvis att återvända.

Italienska klassiker (inbunden)

Italienska desserter (inbunden)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar