fredag 17 januari 2014

Fortfarande inte 100

Men så seg denna förkylning varit. Den vill inte riktigt ge sig o gör mina dagar sega o kvällarna trötta. Utan detaljer kan man säga att både näsa o hals inte är tipptopp.
Jag är i gott sällskap eftersom alla på jobbet också mer eller mindre är likadana. Vem som smittat vem är ointressant, vi är rätt utsatta för många andra människor också så att bli förkyld är nog smällar man får ta..
Idag är jag åtminstone ledig, jobbar lördag+ söndag så idag får jag passa på att göra det där jag inte hinner under helgen. Först på listan står besök hos optikern, har precis hämtat ut linser men upplever att jag inte ser ordentligt. Det har tagit lång tid att prova ut dem o när jag nu beställde hem för första gången ser jag inte...Pust! Sedan tar jag nog vagnen över till andra sidan älven o hälsar på min frisörkompis. Där blir det lunchpaus bland avklippta lockar o varma tänger. Jag skulle behöva klippa i mitt barr också men hon har häcken full av andra kunder =)
Eftermiddagen o kvällen får nog ägnas åt träning ändå. Jag längtar efter vattengympa, det har jag inte tränat på många år men trivs med. Nu har jag bokat på o av flera gånger så det börjar bli dags. Trots en förkylning i sluttampen skall jag väl orka med att röra mig i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar