tisdag 1 oktober 2013

Torka

Håhåjaja, nog borde jag väl kunnat klämma fram ett par rader på två veckor eller? Mjo visst- men ibland blir det bara inte tid att fnula på något att skriva om..Ni vet, annat tar orken.
Jag har inte heller gjort något särkilt så jag kan inte skylla på det heller. Mitt jobb tar en del energi, jag har hamnat på ett ställe där mycket nog finns under ytan. Å andra sidan, det är säkert så på de flesta arbetsplatser. . Jag bryr mig inte om varför det inte fungerat, det räcker med att konstatera att det har det inte gjort, vill någon ha det så? O allra viktigast: hur vill vi ha det framöver.
För min egen del är min målsättning glasklar- jag vill ha skoj på jobbet, jag vill känna stolthet för mitt o andras arbete, jag vill ha återkoppling av min närmaste chef, jag vill ha framtidstro..jag vill känna att vi gör ett sjujäkla bra jobb. Jamen, det finns mycket som jag vill..vi får ta en sak i taget sa min chef häromdagen..jaha..då finns det nog en överhängande risk att vi inte klarar vår verksamhet eftersom många saker är överhängande.
Nog bittert...idag är jag i alla fall ledig o njuter stort! Jag skall ta mig en sväng ned till gymmet, är på 7:e veckan av 5:2 o det fungerar utmärkt. Jäkligt skönt att bara "kontrollera" 2 dagar o sedan tänka lite sunt de andra 5..det räcker så. Mitt mål är så klart att tappa ett antal kilon under vägen men jag tar det väldigt easy peasy, det funkar ändå. Drygt 6 kilo hittills är jag mer än nöjd med så långt.
Dagens bild får vara denna från en tur till min syster. En kort promenad ned till vattnet bara..





1 kommentar:

  1. Halloj där !!! Du vann utlottningen av min bok !! Jag går in och skriver det nu på en gång, hör av dig på mejl till mig med din adress !! anette.hjerpe@telia.com
    Kraaam Anette

    SvaraRadera