måndag 16 september 2013

Ledig dag att spendera

Min första jobbhelg gick bra, lite småsaker att tänka på till nästa gång men på det stora hela...helt ok. Lördagen slutade jag dessutom redan kl 15 så eftermiddagen  o kväll hade jag ju ändå lite vara ledig- feeling. Vi var ute o åt italiensk här i stan.. på lagom promenadavstånd från oss ligger Fontana di Trevi

Info Göteborg
Lite misstänksam blir man när man kikar in genom dörren o ser att det är nästan helt tomt inne i restaurangen men eftersom lördagskvällen var riktigt härlig  o varm (sommarens sista?) så var i stället deras bakgård mer än full =) Vi hade bokat så vi fick ändå plats därute under de stora markiserna o visst är det något alldeles särskilt att sitta ute o njuta hela kvällen? Vi har ju haft en fantastisk sommar men det här är vi inte bortskämda med..Maten var också den riktigt bra. Maken tog förstås en köttbit medan jag åt pastaknutar med ost o päron i en tomatsås med pancetta. Mums! Det här var vårt första besök på stället men jag tror nog att vi kommer tillbaka, en klart positiv upplevelse av både stället o maten =      en av de bättre kvartersrestaurangerna.

Söndagen hade jag ett lite längre arbetspass o jobbade till 17 o var inte hemma förrän strax över 18. Då var jag rätt sliten o trött så hemmalagad mat, av maken, var lika gott! Idag o i morgon är jag nu ledig sedan väntar tre arbetsdagar igen innan ledig helg. Får se hur jag skall tillbringa denna dagen nu..jag har en liten DIY idé jag vill prova, skall börja fundera lite på den.

2 kommentarer:

  1. Åh, har velat testa Fontana di Trevi i flera år, men av någon anledning blir det aldrig av. Och det är ju på gården man vill sitta, så nu får jag väl vänta till våren då :)

    Spännande med DIY, ser fram emot att läsa om det!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Ja dit tycker jag ni skall gå, kanske du o Mc Gywer på date för två eller varför inte ett mysigt tjejgäng? Maten är rejäl o med det menar jag att de krusidullar inte till det, stora portioner dessutom..gubben var mer än nöjd. DIY kräver en gammal bok o en ram... fortsättning följer, en annan dag. Kram tillbaks!

    SvaraRadera