måndag 29 april 2013

Kalajs..





Fördelen med att fylla ojämnt men jämt är att kalasandet varar i fler än dagarna tre. Nu igår hade vi div. släktingar här o minsann blev det fina presenter o blommor igen. I gengäld fick de ugnsbakad kyckling med mango chutney o ris med saffran o sultanrussin. Vi hade massor av skålar med div tillbehör som mango, melon, chutney, färsk koriander, röd lök, nötter, rostad kokos. Jag gillar när var o en får ta det man gillar o göra egna varianter. Fullt ös var det o då glömmer jag givetvis av att fota  =(
Presenterna? Urtjusiga orkideer o fantastiska liljor. Ytterligare en present av maken minsann. Otroligt fin men omöjlig att fotografera. Hope..ja kanske man kan ha, både om sig själv o omvärlden.

Bild fr Efva Attling
Vidare, jo jag måste varit snäll för flera Mateus tallrikar hittade hit. En skojig detalj med dem. Vi började för flera år sedan att köpa 2 turkosa släta för att fundera lite på att blanda med andra färger, det glömde maken av o köpte två turkosa till =) Nu hade han fått frågan, av systerbarnen, vilka färger jag gillade, vad svarade han: turkost! Hahaha! Det gör jag o nu är det turkost på våra tallrikar som gäller. Fast..nuförtiden har vi även spetskantade beiga.

Finafina champagne coupeglas har vi nu också. För ett par år sedan köpte jag Efva Attling vinglas till min syster. Nu önskade jag mig dessa av syster o svåger, så mycket snyggare än de höga champagneglasen vi skålar i annars. Nu blir det mer flärd på nyår o andra tillfällen. Förresten jag började ju med en ny ovana i Tyskland. Bubbel redan till frukost- jasså, inte till vardags? Jobbet skulle minsann bli mycket skojigare då ;) Men till söndagsfrukost då?

2 kommentarer:

  1. partypinglan värre!!!!
    pass på det kommer snart andra tider... :)

    SvaraRadera
  2. Ja du Nisse..jag vet, det är därför jag funderar på bubbel till vardags. Bäst att göra det mesta av det medans det är tid..

    SvaraRadera