måndag 25 mars 2013

Solig promenix

T om så solig o vindstilla att det blev en liten stund på en bänk i Slottskogen, ahh vilken lyx!  Jag satt med utsikt åt Villa Bel Parc o funderade på om uteserveringen var något att satsa på men fortsatte min promenad upp på stigen till landskapsstugornas berg o kikade till Hallandsstugan. Här uppe var det folktomt men utsikten över stora gräsmattan visade att det var många människor i rörelse där nere, härligt! En promenad där i en av stadens lungor är inte dumt en sådan här dag o nu kan det ju bara bli mer o mer vår eller hur?





Väl hemma o med min kaffekopp i handen konstaterar jag att det faktiskt börjar hända saker i huset snett mittemot, kolla porten står öppen! Det där har vi ju funderat över sedan vi flyttade hit i aug. Varför ett helt hus står tomt i dessa delarna av stan? Livsmedelsarbetarnas fackförening har tydligen haft sin exp. i huset men inte så mycket rörelse där som sagt. I helgen GP läste vi nu att huset är sålt sedan ett bra tag o planer på att förvandla det till ett gäng 1:or/2:or. Hurra säger jag, hellre ett hus som används än ett hus som står tomt, det är deprimerande! Hoppas det inte blir alltför dyra lägenheter bara, risken finns..gissa vem som kommer gå på visning när det blir dags ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar