måndag 11 mars 2013

Kokos är toppen..

Eller ja, inte är kokostoppar min favoritkaka men lagom svårt att börja med för en opererad hand, bara smälta smör o blanda. Jo, tack..förutom att högerhanden inte besitter någon som helst kraft så gör den ryck emellanåt så halva kokosblandningen far ut över bänken. Det är nog inte själva handen utan att jag försöker för kung o fosterland att ta i med armen o då åker den viljelösa tassen med: hej o hå! Nu har jag ju tack o lov en vänsterhand som fick göra jobbet, smeten står i kylen en stund o ugnen knäpper sig sakta uppåt i värme. Idag kommer förresten en elektriker-kompis som kanske kan tala om varför spisen bara vill ha 1 platta på. Ytterst frustrerande! Skulle man våga sig på att försöka ha 2 plattor eller rent av ugnen på samtidigt så: knäpp! Strömmen slås av. Hoppas, hoppas El-Janne kan i alla fall hitta vad som är fel. Jag längtar efter att baka o laga mat..Jag längtar efter två fungerande händer också men det är ju åtminstone på g. I väntan på det funkar det att baka den allra enklaste kokostopp...


2 kommentarer:

  1. vill du hellre ha en marängtopp?

    SvaraRadera
  2. Maränger är både för söta, tar för lång tid på sig att bli klara o blir inte alltid bra heller.. Gillar DU marängtoppar tro?

    SvaraRadera