torsdag 14 februari 2013

Jag hjärtar dig



Vad är kärlek? Inte bara hjärtformade godisar på Alla hjärtans dag så klart..Ett vackert leende från en främling, en go kram, en  blick, ett uppskattande ord. Alldeles för mycket skräp, irritation, fräs o snäs omger oss hela tiden. Hur stort ansvar har vi själva? Ett rätt stort skulle jag vilja påstå..så varför inte kosta på sig att säga Hej till någon vi möter, en stunds eftertanke innan vi fräser tillbaks på jobbet. Ett leende till grannen eller en fika tillsammans bara så där en vanlig vardag, inte för att man måste utan för att man vill. Investera i att dela med sig o man kommer att få tillbaks. Får man inte tillbaks så säger det mer om den andra personen än om dig.. Försök igen..


4 kommentarer:

  1. Helt rätt! Skickar dig en massa kramar idag!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det skall vara så svårt...Lika många kramar tillbaks!

      Radera
  2. Håller med! Brukar få höra från min chef att jag är en sån där som håller stämningen god på jobbet, eftersom jag alltid har något positivt att säga. Jag märker inte av det själv, men det är kul att höra :)
    Ha det fint!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Mysigt kokos o stoppa ned det i bagaget o i cv´t :) Fler sådana på jobbet! Gillade du inte mellon...haha! HU! Kram!

    SvaraRadera