onsdag 14 november 2012

Sovmorgon

..ja inte låter det så spännande men skönt att det hunnit ljusna lite när man gav sig ut i morse. Jag tillbringade halva dagen på sjukhus. Dags för att få prata med hövdingen på kirurg/ortopeden för att se hur de kan hjälpa till med min mycket motsträviga tumme. Karpaltunnlarna har de åtgärdat under förra året o nu är det tumbasartrosen som skall få sig en omgång. Förra besöket ville de putta in mig i kön för steloperation, det blev jag så chockad över att jag inte ville säga ja på studs, därav besöket hos handhövdingen idag. Ett par styrkemätningar, handryckningar o annat klämmande senare fick jag fler alternativ o det som förhoppningsvis passar mig bättre blir senplastik. I o för sig  rätt omtumlande besked o information men det kändes bra att jag inte glatt hoppade in i stela kön. Nu får jag förhoppningsvis tillbaka en del styrka o kanske full rörlighet (med mycket träning). Ett besök på röntgen blev det också för att plåtarna skall vara så nya som möjligt o dessutom ett prat med narkossköterska för att gå igenom narkos o bedövning. Jag har aldrig blivit sövd förut så det var rätt skönt att få det utrett o nedskrivet. En specialpump som doserar in bedövning sätts in i armen efteråt o skall sitta ett par dagar för att dras ut på egen hand sedan..Hu, det blir ett senare problem!
Efter alla timmar på sjukhus var det tillbaks till jobbet igen o  dessutom på ett möte efteråt. Nu är jag trött i huvudet o skall gå ut o köpa hämtmat..innan jag ramlar i säng.


Förhoppningsvis blir det tummen upp =)

2 kommentarer:

  1. Skönt då att ta det lugnt nu:)
    Karpaltunnelop. gjorde jag med i höger hand för 2 år sen, perfekt resulat! Nu återstår dock vänster...undrar bara när jag ska ha tid med det?!:)) Lycka till med ditt:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. ja idag var det rätt skönt att inte behöva åka till jobbet först =) Nu blir det ett par månader till med tidiga mornar innan det blir op. Sedan blir det garanterat lugnt. Det blir säkert en tuff period någon gång i vår men man får lyfta blicken o hoppas att det blir lika bra som karpaltunnlarna. Lycka till du med o kram tillbaks!

    SvaraRadera