måndag 22 oktober 2012

V(ä)rkligen stel

..de senaste två/tre veckorna har jag haft en nacke som inte riktigt vill vara med. Den är mer eller mindre stel o gör lite för ont för att det skall kännas ok. Jobbar på gör jag ju ändå o jag vet att det är dumt men jag har svårt att avgöra när det är dags för vila eftersom det närapå hela tiden gör ont än här o än där. Jag intalar mig att det kan nog bli värre o så jobbar jag på tills det inte funkar längre. Vi hade ju en veckas semester med sol, bad o lugna aktiviteter inbokad så jag gladde mig åt att den skulle göra susen på den trilskande nacken. Det gjorde det inte utan det har blivit lite värre efter jag kom igång med jobbet igen. Denna helgen har huvudet gjort sitt till o hela det partiet känns snett o nacken bara skriker..Så igår kväll tog jag ett vuxet =) beslut: jag stannar hemma måndag o ser hur det går. Sagt o gjort, nu sitter jag här med stel som en planka i nacken o upp i huvudet. Vände o vridde mig under natten för att kunna blunda åtminstone en stund, gick sådär. Nu doftar  jag åtminstone gott av vit tigerbalsam..vilket maken inte alls gillar..han muttrar att det hjälper ju inte i alla fall men jag tycker att det ger en go värme på det onda så på med den när han gått hemifrån. På jobbet vet jag att de får springa i än högre fart eftersom vi är två borta idag. Jag får försöka tänka bort samvetet o inse att med en gamnacke hade jag inte gjort så mycket nytta ändå.


1 kommentar:

  1. Stackars! Hoppas det går över för sådant där kan man ju tyvärr få dras med länge. Men tigerbalsam är bra! Det håller jag helt med dig om. Kram

    SvaraRadera