onsdag 29 augusti 2012

Mitt-i-veckan..

...ja du milde vad dagarna springer på..I morgon är det redan torsdag..igen..o därmed snart helg. "Här på vår gata i stan" verkar det inte vara någon som helst skillnad på vardag eller helg, glada människor dricker öl o pratar bort tiden mest varje dag. Treglas fönster är en bra uppfinning, de bidrar till att man kan känna sig mitt i alltihop med dem öppna o om kvällarna så stänger vi o världen blir tyssst. =)
Det blir bra det här, det känns rätt tryggt med mycket folk runt omkring. På morgonen är det dock inga folkhorder att tala om. Fickorna borta på den nattöppna klubben, någon bil som far förbi o så vi som sömnigt ramlar ur porten för att åka till jobbet. Smidigt att ta sig till jobbet förresten..det tar ca tjugo min från dörr till dörr med bilen. Skall jag ned till centralen eller Brunnsparken först tar det så klart lite längre men på det hela rätt hanterbart ändå.  När jag promenerade tilljobbet innan flytten tog det tjugo- tjugofem min så ung detsamma..
I morgon är det första gången jag slipper snubbla upp o dra i gång kaffebryggaren..vi har köpt en makapär med automatisk påslagning. Den är satt på fem min i fem..jodå, jag är på väg upp då. I morse försökte jag nog blunda medans jag måttade, kaffet var så starkt att tårna krullade sig. I morgon minsann, då hoppas jag kaffet är klart när jag kommer upp o det är perfekt i styrka o smak. Till helgen tar vi oss en liten tur till Malmö förresten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar