lördag 4 augusti 2012

Bekymmer...

Lite motigt är det, kartonger överallt men det försvinner  ändå lite undan för undan nu o det är så skönt för varje kartong man tömmer, kan vika ihop o ställa ut!  I måndags skulle det ju hända så mycket på en o samma gång o mitt i villervallan sprang vi in på Ikea o köpte två nya resårmadrasser för att byta ut dem vi hade. Vi hade en sängram med stoppad huvudgavel o skulle ta med den tänkte vi..gillar den helt enkelt! Första natten fick vi sova på madrasserna  direkt på golvet men va fasen- de är ju tjocka så ingen fara skedd. Andra natten likaså, vi hade för mycket att göra för att hinna med att skruva ihop sängramen..När vi väl tog itu med det så spenderade maken en timme eller två för att få ihop den pressa på gavelklädsel o sängkappa. Ropar på mig o dottern för att vi skall hjälpas åt med madrasserna. F*N vi har köpt 2x90 i stället för 2x80. Grr, fotograferar sängramen slänger ut den på blocket, säljer den på stört =) O idag skall vi till Ikea för att köpa en annan gavel. Maken får hjälp av kompis med kombibil. I Bäckebol säger de: tyvärr gaveln är slut men åk till Kållered, de har 5 kvar. I Kållered har de 5 på dator skärmen men hittar dem inte på lagret...Säljstopp på dem för de är borta! Suck, det tar så mycket tid alltihop o ingen säng blir det =(
Nåväl vi får fortsätta sova på madrassen direkt på golvet ett par nätter till...
Ett tips kanske jag kan få av er? Tänk att när man står i dörren till vårt sovrum så ser man:


Dörren går inte riktigt att öppna helt, det är kartonger bakom ;)
Just nu ser jag det här när jag vaknar:


men om vi vänder sängens huvudgavel mot andra väggen så har vi tapeten framför ögonen när vi vaknar o denna bilden istället:


Visst ser den gamla tegelväggen trevligare ut? Kruxet är kanske att man får gå runt sängen i nederkant när man kommer in i rummet, naturligt kanske första varianten är bättre?
Spill your beans nu...pretty please!




2 kommentarer:

  1. Åhh, svårt det där. Jag tror nog jag tycker tegelväggen är bättre utsiktsmässigt, men lita inte på mig för jag och inredning går inte så bra ihop. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag får väl prova mig fram o det värsta som kan hända är att vi får vända sängen igen =)

    SvaraRadera