söndag 1 juli 2012

Vit som snö..

Igår var det biodags, vi diskuterade en stund om vad vi skulle se. Maken var mest inne på Hungergames eller kanske Prometheus, jag kände inte för någon av dem. Jag ville se Dark Shadows  (J. Depp) men tydligen så hade den ingen vidare framgång på duken här eftersom den inte längre finns på repertoaren =(
Nu blev det mitt andra val: Snow white and the Huntsman. Gamla sagor...mmm. Denna filmatiserade saga om Snövit sägs vara mörkare o mer lik orginalet än Disneys gulligare version. Kanske är det så..sagor skrevs inte i första hand för barnaöron på den tiden.

Magnifik i rollen som ond, vacker o förförisk..
Charlize Theron

Inte den väna, genomskinliga Snövit man är uppväxt med..
Kristen Stewart

The Huntsman himself..jodå =)
Chris Hemsworth

Samtliga bilder är lånade fr nätet.

Hur var filmen? Jo, jag gillade den, en stunds verklighetsflykt, precis som sagor skall vara. Passade oss väldigt bra o även om nu inte maken inte precis hoppade av glädje innan filmen, så tyckte han efteråt att den var ju bra..Gott betyg alltså.
Efter filmen tog vi oss upp till Svarta Oliver o åt en god middag.





2 kommentarer:

  1. Låter mysigt med en biokväll :) och ang inlägget innan så verkar det vara mest prat och ingen verkstad, händer inte så mycket. Personligen tycker jag om att vissa ställen i stan är lite ruffiga men ödetomter är inte speciellt kul.. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, bio mitt i sommaren (vilken sommar?) kan vara mysigt! Mycket prat o lite verkstad- mm, ja visionen jag hittade sträcker sig till 2030 =) Så nog går det långsamt! Fint vore om det ändå att ta vara på olika miljöer innan förfallet går så långt att man måste riva.

    SvaraRadera