söndag 17 juni 2012

Inne..eller ute

Som sagt..jag kommer att sakna att bara slänga upp dörren på morgonen, tassa ut i tofflor o ta mitt morgonkaffe i solen på framsidan- eller att sitta ute under markisen länge, länge på sommarkvällarna på baksidan av huset. O någon balkong kommer vi inte att ha, inte i denna lägenhet vi flyttar till nu i allafall. Men, vi kommer att bo en trappa upp från den lilla, lilla innergården o öppnar jag min dörr så ser jag åtminstone en flik av gården när jag står vid bänken. Dessutom tänker jag å det snaraste påbörja lobbyverksamhet till att få gården riktigt fin o trivsam. Jag smög förbi huset häromdagen o kikade in genom den låsta porten ut mot gatan. Hmm, jag kunde se ett hörn av ett blått plastbord, inte riktigt vad jag skulle föredra men det betyder att åtminstone någon  huset gillar att sitta ute i varje fall..det skall jag försöka "utnyttja". Jag samlar lite inspirationsbilder på innergårdar o denna är väl kanske i storlek jämförbar med den vi kommer att bo vid.

Fjärde långgatan. Bild från Alvhems Mäkleri

Fjärde Långgatan, bild från Alvhems mäkleri

Observera att detta är inte där vi skall bo men ett fint exempel på vad lite funderingar o engagemang kan göra för ett litet begränsat område som det här. En sammanhållen färgskala- engelskt rött i fönsterkarmar o på utemöblerna (inga blå plastmöbler här inte, även om de må vara praktiska) o så krukor med sommarblommor i...Enkelt, inte särkilt mycket arbete o snyggt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar