måndag 25 juni 2012

Halv dag på jobbet..

Det måste jag säga..man skulle ha möjlighet att jobba halva dagar! Så mycket mer man skulle kunna hitta på efter jobbet då =) Idag träffade jag mina gamla jobbkompisar för att fika ihop. Vi startade för skoj skulle redan för många, många år sedan när vi jobbade ihop att hitta på något- gå på museum, ta Hälsans stig runt vår lilla stad. Titta på någon trädgård etc. Alltid med en go fika som avslut. Idag trodde jag att vi inte skulle göra mer än den där goa fikan. Men idag skulle vi tydligen det ändå, regnet vräkte ned o jag som promenerat redan till jobbet hade redan våta converse på fötterna. Ingen regnjacka heller. Dessutom lät det väl sådär, förslaget på utflyktsmål men va sjutton..Vi skulle till Backa o titta på en anlagd park vid ett bostadsområde. Nu vet ju åtminstone de som är från Göteborg att Backa- kan det verkligen finnas något fint där, får  det vara i fred?? Utan att någon förstör, trampar runt, slår sönder?
Jo, det fanns faktiskt det, Värdens park. Mysigt ställe. Måste vara kul för de som bor i lägenheterna där att titta ut på alltihop. Lite som att vara på semester o blicka ut från sin hotellbalkong.
Varför den heter Värdens Park vet jag inte, har kanske med Posidon att göra, bostadsbolaget? De har gjort en ljud slinga med, där man går o lyssnar på olika ljud som hamnen med måsar, fiskebåt, spårvagnar? etc.





Bilderna kanske inte visar all prakt men mest imponerad är jag av att det finns i ett vanligt hyresområde (de brukar ju inte vara alltför uppmuntrande) Att folk verkar tycka om det o värnar om det. Vi träffade en man där som sa att även busarna tycker om sånt som är vackert..Fint!
Lite synd att det regnade ihållande, blöt var jag o värre blev det.

2 kommentarer:

  1. Åhh, vad fint och verkligen imponerande. Där har jag inte varit, men det hade varit roligt att se. Kram

    SvaraRadera
  2. Som en liten ljusglimt i en annars så utskälld stadsdel.

    SvaraRadera